کسب درآمد از نقاشی ویترای

کسب درآمد از نقاشی ویترای

هدف از ارائه این مقاله از سایت دیجی ویناتو معرفی هنر نقاشی روی شیشه می باشد. به این هنر، هنر ویترای نیز گفته می شود. علت نام گذاری این هنر تحت عنوان ویترای، بخاطر رنگ ویترایی است که برای آن استفاده می شود. به منظور نقاشی روی شیشه علاوه بر ابزار و وسایل مورد نیازی که باید آن را بشناسید، نیاز به کسب مهارت لازم نیز دارید تا بتوانید علاوه بر زیبا سازی ظروف شیشه ای کهنه و به درد نخور به کسب درآمد در منزل خودتان نیز بپردازید.
1401/11/19
0 نظر

هنر نقاشی، هنری است که به مهارت و استعداد خاصی نیاز دارد. این هنر از قدیم مورد توجه بسیاری از افراد قرار دارد. طوری که هنر نقاشی از همان مقطع ابتدایی مدارس جز دروس آموزش داده شده برای کودکانمان می باشد. این هنر، هنری است که شاخه های مختلفی دارد و با انواع وسایل مختلف می توان آن را اجرا کرد مثلا استفاده از سیاه قلم، آبرنگ، مداد، رنگ روغن و..... حتی سطحی که برای نقاشی استفاده می شود نیز انواع مختلفی دارد مثلا نقاشی روی پارچه، روی سفال، روی کاغذ، روی چوب ، و روی شیشه و.... 


هدف از ارائه این مقاله از سایت دیجی ویناتو معرفی هنر نقاشی روی شیشه می باشد. به این هنر، هنر ویترای نیز گفته می شود. علت نام گذاری این هنر تحت عنوان ویترای، بخاطر رنگ ویترایی است که برای آن استفاده می شود. به منظور نقاشی روی شیشه علاوه بر ابزار و وسایل مورد نیازی که باید آن را بشناسید، نیاز به کسب مهارت لازم نیز دارید تا بتوانید علاوه بر زیبا سازی ظروف شیشه ای کهنه و به درد نخور به کسب درآمد در منزل خودتان نیز بپردازید.

در ادامه این مطالب شما را با این هنر، نحوه انجام آن و اینکه چگونه می توانیدکسب درآمد از راه نقاشی روی شیشه داشته باشید، آشنا خواهیم کرد پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

همچنین بخوانید: انواع رنگ چوب

هنر نقاشی روی شیشه یا ویترای

حتما همه شما در خانه تعدادی زیادی از ظروف شیشه ای مانند لیوان، بطری های سس و مربایی که از بیرون خریداری نموده اید و سایر لوازم شیشه ای شفافی که بلا استفاده مانده اند، دارید. در این حالت شما می توانید با کسب آموزش های لازم و سپس تهیه لوازم اولیه مورد نیاز، به آراستن این ظروف شیشه ای بپردازید.

حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که پس از پیاده کردن طرح مورد نظر روی شیشه، این کار به چه دردی می خورد؟ یا این که اصلا چرا باید شیشه های بلا استفاده را رنگ نماییم؟ اول این که هر کاری که انجام می دهیم علاقه خاص خودش را می طلبد. یعنی برای نقاشی روی شیشه در ابتدای کار باید انگیزه و علاقه داشته باشید چرا که بدون علاقه هیچ کار بلاخص کارهای هنری را نمی توان انجام داد. پس اگر در مرحله اول علاقمند به نقاشی یا هنر ویترای هستید، می توان به راحتی به شما پاسخ داد که این هنر به چه دردتان خواهد خورد.

هنر نقاشی روی شیشه برای کسب درآمد در منزل

طبیعتا تمامی هنرهای امروز از قبیل هنر قالیبافی، هنر سفالگری، هنر خیاطی و طراحی لباس و ..... علاوه بر این که راهکاری است برای اینکه خودتان بتوانید وسایل مورد نیاز خود و عزیزانتان را تهیه نمایید، همچنین، می تواند برای کسب درآمد در منزل نیز شغلی کاملا مناسب باشد. از این رو کسب درآمد از نقاشی ویترای می تواند دلیل مهمی برای یادگیری این مهارت باشد.

پس یادتان باشد کسب درآمد از هر نوع هنری مانند کسب درآمد از هنر آبگینه، کسب درآمد از هنر سفالگری و... مانند کسب درآمد از نقاشی ویترای در وهله اول نیازمند علاقه و انگیزه و در وهله دوم نیازمند مهارت و کاربلدی می باشد. در ادامه به آموزش ویترای یا هنر نقاشی روی شیشه می­پردازیم.

همچنین مطالعه شود: خرید تینر فوری

مراحل انجام نقاشی روی شیشه

به منظور انجام هنر نقاشی روی شیشه برای کسب در آمد در منزل نیازمند ابزار آلاتی هستید که یکی از مهم ترین این ابزار ها، رنگهای ویترای می باشد. این رنگ ها به دو نوع، رنگ های بر پایه آب و رنگ های بر پایه حلال تقسیم بندی می شوند. زمان خشک شدن این دو نوع رنگ با هم متفاوت است، طوریکه زمان خشک شدن رنگ های ویترای بر پایه آب کوتاه تر از رنگ های ویترای بر پایه حلال است.  ولی از طرفی رنگ های بر پایه تینر نیز در مقایسه با رنگ های ویترای بر پایه آب مقاومت بالایی در برابر شستشو از خود نشان می دهد. از مهم ترین ویژگی های رنگ های ویترای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·       درخشان و شفاف باشد.

·       مقاومت لازم در برابر نور و تغییرات دمایی را داشته باشد.

در ادامه علاوه بر رنگ به وسایل دیگری از قبیل قلم مو، ظروف شیشه ای، خمیر دورگیر، طرح مورد نظر، چسب کاغذی و اکلیل درشت نیاز داریم. در ابتدای کار ظرف شیشه ای را تمیز شسته تا عاری از هر نوع گرد و خاک و آلودگی شود. سپس طرح مورد نظرتان را در قالب الگو و به وسیله چسب کاغذی در داخل ظرف بچسبانید. در مرحله بعد، با خمیر دورگیر طرح را به شیشه انتقال دهید. در آخر نیز با قلم موی سر گرد و رنگ ویترای که توسط تینر رقیق شده است، شروع به رنگ آمیزی کنید. در این مرحله از تینر فوری علاوه بر رقیق سازی می توان به عنوان وسیله ای برای پاک کردن نواحی که اشتباهی کشیده شده اند نیز استفاده کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر: آموزش ویترای برای ظروف هفت سین

کسب در آمد از راه نقاشی روی شیشه

حال پس از مهارت آموزی و یادگرفتن نحوه انجام هنر ویترای ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چطور با نقاشی روی شیشه در آمد کسب کنم؟ یا کسب در آمد از راه نقاشی روی شیشه چگونه است؟ به منظور کسب درآمد از نقاشی ویترای به مدارک خاصی نیاز ندارید. حتی شما اگر مغازه، کارگاه و مکان مورد نظری برای انجام این کار نداشته باشید، جای نگرانی نیست چون شما می توانید با یادگیری این هنر به راحتی به کسب در آمد در منزل بپردازید.

بیشتر بدانید: مراحل رنگ آمیزی چوب 

ممکن است در شروع کار ماه ها سودی نداشته باشید، اما تداوم تلاش ها و پشتکارتان در نهایت شما را به سمت درآمد بالا سوق خواهد داد. پس، از شکست نهراسید و فقط به فکر کیفیت کارهایی که انجام می دهید باشید. توجه داشته باشید که امروزه کار در خانه و کسب درآمد با وجود اینترنت و فضاهای مجازی، خیلی آسان تر از گذشته شده است. چون شما و کارهایتان از این طریق بیشتر دیده شده و این دیده شدن منجر به سفارشات بالا از طرف مشتریان خواهد شد.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با یکی از هنرهای جالب امروزی آشنا نماییم تا بتوانیم به مبتدیانی که قصد آموزش این هنر را کمک کرده باشیم تا آن ها نیز بتوانند به وسیله این هنر زیبا کسب و کاری راه بیندازند. اگر شما نیز تازه کار هستید و می خواهید از طریق یادگیری این هنر به درآمد برسید، یادتان باشد که با کمی آزمون و خطا می توانید پس از مدت کوتاهی  به یک طراح و هنرمند حرفه ای تبدیل شوید.

شما با انجام هنر نقاشی روی شیشه و معرفی کارهایتان در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می توانید در مناسبت های مختلف طرح هایی با موضوعات مختلف ترسیم نموده و به عناوین مختلف از قبیل هدیه برای روز مادر، هدیه روز زن، هدیه کریسمس، هدیه ولنتاین، ظروف هفت سین ویترای، ظروف شب یلدا و ... مخاطبانتان را تشویق به خرید بهترین هدیه برای عزیزانشان در مناسبت های مختلف نمایید. پس همین حالا دست به کار شوید و با خرید رنگ ویترای از سایت دیجی ویناتو هنرتان را در معرض تماشا بگذارید.

مطالعه مطالب بیشتر: بهترین هدیه ولنتاین، بهترین هدیه کریسمس

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
×

چطور میتونم کمکت کنم؟