بهترین هدیه روز زن

بهترین هدیه روز زن

از جمله مهم ترین و حساس ترین کارهایی که در روز زن و یا روز مادر بر عهده همسران و فرزندان است، تهیه بهترین هدیه روز زن و یا بهترین هدیه روز مادر می باشد. اکنون شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا می گوییم حساس؟ چون در این روز همیشه با خودتان این سوال را مطرح می­کنید که برای روز زن چه هدیه ای بخرم؟ و شاید یافتن پاسخی برای این سوالات ماه ها ذهن شما را به خود در گیر کند. ما در این مطلب از سایت دیجی ویناتو سعی داریم اطلاعات مفیدی در زمینه تهیه بهترین هدیه روز زن به شما عزیزان ارائه دهیم.
1401/10/8
0 نظر

روز زن به چه معناست؟

خانواده به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای اجتماعی شناخته شده است و در آن زن به عنوان یکی از ارکان های آن نقش مهمی را ایفا می نماید. زنان از گذشته تا به امروز در تمام عرصه های اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی و .... نقش خود را نشان داده اند و ثابت کرده اند می توانند هم پای مردان در تمام زمینه ها فعالیت داشته و در پیش برد اهداف جامعه نقش مهمی را داشته باشند.

این مسئله حتی در مورد زنان روستایی و عشایری نیز صدق می کند. به جرات می توان گفت که زنان روستایی و عشایری نیز هم دوش مردان خود در کارهایی مانند دامپروری، کشاورزی و قالی بافی و... نقش مهمی را دارا می باشند.

در تمام دوره های تاریخی، زنان ثابت کرده اند علاوه بر این که قدرت زیادی در انجام امورات مربوط به خانه و خانواده از جمله تربیت فرزندان و برقراری آرامش در کانون خانواده دارند همچنین، می توانند از عهده امورات مربوط به جامعه نیز بر بیایند.

از این رو بزرگداشت و تقدیر از مقام زن می تواند تنها بخش کوچکی از تلاش های زنان را به خصوص در زمینه خانواده و تربیت فرزندان جبران نماید.

روز زن چه روزی است؟

روز زن از قدیم الایام در تقویم ایران به عنوان روزی خاص به منظور برزگداشت مقام زنان و مادران ایرانی در نظر گرفته شده است. علت اختصاص یک روز برای زنان و مادران نیز این می باشد که بتوان در این روز مخصوص، از زحمات و تلاش های مادران و زنان قدردانی کرد.

تاریخ دقیق این روز برزگ از قدیم تا به امروز تغییراتی داشته است. به طوری که در ایران باستان این روز ویژه مصادف با 5 اسفند بود، که به روز اسفندگان معروف است. با این حال، در تقویم امروزی ایران ولادت حضرت فاطمه زهرا (ص)، به عنوان روز زن در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است همان طور که می دانید، روز زن تنها به ایران محدود نمی شود. در سراسر جهان نیز یک روز خاص در سال را به عنوان روز جهانی زنان در نظر گرفته اند. 8 مارس در تاریخ میلادی به عنوان روز جهانی زن و به منظور بزرگداشت جایگاه زنان در نظر گرفته شده است که به تقویم شمسی مصادف با 18 اسفند می باشد.

بهترین هدیه روز زن

از جمله کارهای مرسومی که در مناسبت های مختلف من جمله روز زن و مادر انجام می شود، تهیه هدیه ای متناسب با این روز است. این هدیه خاص برای روز زن می تواند بر اساس نیاز سنجی که صورت گرفته است، تهیه شود. در این صورت، هدیه ای که تهیه می گردد، ضمن بزرگداشت و تقدیر از زنان می تواند نیاز مورد نظر آنان را نیز برطرف نماید. یا این که حتی هدیه خریداری شده صرفا به منظور یاد بود و یادگاری، در نظر گرفته شود.

نحوه انتخاب یک هدیه خاص برای روز زن

راه های مختلفی برای انتخاب یک هدیه مناسب برای روز زن وجود دارد. به عنوان مثال به منظور ارزیابی سلیقه همسرتان، گاهی اوقات می توانید در هنگام قدم زدن در بازار و نگاه به اجناس موجود در بازار سعی کنید تا بفهمید همسرتان از چه چیزهایی بیشتر خوشش می آید. در این صورت، راحت تر می توانید هدیه خود را از آن گروه از اشیا انتخاب نمایید. یا حتی می توانید وسایل و اجناسی که همسرتان به آن نیاز دارد را ارزیابی کرده و آن را به عنوان هدیه ِی روز زن در نظر بگیرید.

گاهی اوقات نیز انتخاب هدیه ی روز زن بر اساس موارد ذکر شده در فوق انجام نمی شود، بلکه هدیه ای خاص انتخاب می شود که بیشتر جنبه یادگاری و یادبود داشته باشد.

بهترین هدیه برای روز زن چیست؟

در انتخاب بهترین هدیه برای روز زن باید به چند نکته مهم توجه نمایید:

1.     اولین و مهمترین نکته ای که باید بدانید این است که بهترین هدیه برای تمام زنان یک نوع هدیه نیست و برای هر کس متفاوت است. بنابراین، سعی کنید اول از همه شناخت کافی از همسرتان داشته باشید.

2.     دومین نکته مهم این است که، همان طور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم سعی کنید به نیازهای همسرتان توجه کنید و خریدتان را بر اساس نیاز های او انجام دهید.

البته ناگفته نماند که هر نیازی نیز نمی تواند به عنوان هدیه روز زن در نظر گرفته شود. مثلا در صورتی که همسرتان برای انجام بهتر کارهای منزل به وسیله ای خاص نیاز داشته باشد و شما آن وسیله را به عنوان هدیه روز زن خریداری نمایید، در این صورت این گونه اسنباط می شود که شما به منزلتان هدیه داده اید نه همسرتان!

پیشنهاداتی برای تهیه هدیه خاص به مناسبت روز زن

وقتی صحبت از خاص بودن یک هدیه به میان می آید اولین چیزی که به ذهن می آید منحصر به فرد بودن آن است. افراد در طول زندگیشان هدایای زیاد و متنوعی در مناسبت های مختلف دریافت می کنند، با این حال چیزی که مهم است این است که، این هدایا خاطره خوبی در ذهن فرد بر جای گذاشته و مدت ها این هدیه یادآور فرد هدیه دهنده باشد.

در انتخاب هدیه خاص به چه نکته ای باید توجه کرد؟

یکی از مهم ترین نکاتی که رعایت کردن آن هدیه شما را منحصر به فرد می نماید، توجه هوشمندانه به روحیه همسرتان است. مهم نیست هدیه شما بزرگ و لاکچری باشد یا کوچک و دست ساز ، زیبایی، ظرافت، کیفیت و این که هدیه با سلیقه همسرتان مطابقت داشته باشد، آن را به هدیه ای خاص و بی بدیل تبدیل می نماید.

برای روز زن چه هدیه ای بخریم؟

 با رعایت تمامی مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم، می توان گفت از جمله بهترین هدایا برای روز زن، خرید کتاب، کیف، عطرو زیور آلات می باشد. زیور آلات هدیه مورد علاقه اکثر بانوان است، البته این زیور آلات می تواند طلا یا نقره باشد و یا حتی می تواند زیور آلاتی دست ساز در کنار سایر هدایا باشد.

آنچه که امروزه بیشتر مورد توجه بانوان محترم می باشد استفاده از زیور آلات دست ساز از جنس شیشه، سرامیک، چوب و یا حتی فلز است. این زیور آلات با طرح های مختلفی تولید شده و به بازار عرضه می شود. این زیورآلات در واقع طرح هایی هستند که توسط رنگ ها و ترکیبات مخصوصی روی شیشه طراحی و کشیده می شود.

حتی خودتان نیز می توانید این طرح ها را روی شیشه، سرامیک، فلز و چوب اجرا نمایید. برای انجام این کار، کافی است فقط چند قلم از مواد مورد نیاز از جمله رنگ ویترای، رنگ چوب، شیشه (یا هر سطحی که می خواهید طرح را روی آن رسم نمایید) و تینر فوری را تهیه کنید. این کار علاوه بر نشان دادن هنر دستان شما می تواند هدیه ای با ارزش برای همسر و مادرتان نیز باشد. کیفیت این نوع از هدایا به کیفیت رنگی بستگی دارد که در نقاشی روی شیشه از آن استفاده می شود. رنگ های ویترای به علت مقاومت خوبی که در برابر آب و تغییرات دمایی دارند، دوام و ماندگاری بالایی روی سطح مورد نظر خواهند داشت. از این رو، این خصوصیت باعث می شود هدیه شما که با هنر ویترای آماده شده، تا سال ها بدون تغییر و با کیفیت بالا باقی بماند.

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی در رابطه با خرید بهترین هدیه روز زن با شما همراهان عزیز به اشتراک بگذاریم. همینطور بیان کردیم که هدیه ای که می خواهید به همسر خود بدهید بیشتر بستگی به روحیات او دارد. اگر همسرتان عاشق کارهای هنری است، زیورآلات و دیوارکوب ویترای می تواند ایده جالبی باشد. شما می توانید با استفاده از رنگ های ویترای عرضه شده در وب سایت اینترنتی دیجی ویناتو طرح های مورد نظر خود را روی شیشه، چوب، سرامیک و ... پیاده سازی کنید.

در مورد طراحی روی چوب نیز شما می توانید از رنگ های مخصوص چوب و سایر مواد تکمیل کننده مانند سیلر و تینر فوری استفاده نمایید. این رنگ چوب ها نیز همانند رنگ های ویترای مقاومت خوبی در برابر رطوبت و نور دارند و خود سطح مورد نظر که چوبی می باشد را از آسیب های ناشی از رطوبت و نور در امان نگه می دارد. شما می توانید با خرید رنگ ویترای، خرید رنگ چوب، خرید تینر فوری به صورت آنلاین از وب سایت اینترنتی دیجی ویناتو و رسم طرحی زیبا می توانید بهترین هدیه روز مادر، روز زن و بهترین هدیه کریسمس را به عزیزان خود تقدیم نمایید.

از اینکه تا پایان مقاله هدیه روز زن همراهمان بودید، بی نهایت سپاسگزاریم.

 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
×

چطور میتونم کمکت کنم؟