بهترین هدیه کریسمس

بهترین هدیه کریسمس

وقتی هدیه ای دریافت می کنید که واقعا نمی خواهید چه می کنید؟ آیا اخم می کنید و ناراحتی خود را بروز می دهید یا تظاهر به خوشحالی می کنید؟ و آیا در خرید یک هدیه مناسب رازی وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوالات، با ما در ادامه همراه باشید.
1401/9/24
0 نظر

هدیه کریسمس نیز همانند بسیاری از سنت های محبوب کریسمس، همچنان رایج است. سالیان درازی است که  مردم در این روز هدایایی را بین خود رد و بدل می کنند. اگرچه امروزه ممکن است روند جشن کریسمس و سلایق در هدایا تغییر کرده باشد، با این حال، تهیه و اعطای هدیه ای ارزشمند به دوستان و خانواده چیزی است که هزاران سال توسط مردم در سراسر جهان در روز کریسمس انجام می شود.

امروزه هدیه دادن به یکدیگر بخش مرکزی روز کریسمس را تشکیل می دهد و بسیاری از خانواده ها زمان زیادی را به این رسم اختصاص می دهند. دادن هدیه کریسمس برای کودکان و برخی از بزرگسالان، نقطه برجسته این جشن است.

هدیه کریسمس رویدادی بسیار مشهور در دنیای غرب است که صنایع عظیمی در اطراف آن رشد کرده اند. هر ساله میلیارد ها پوند، یورو و دلار صرف ایجاد، بازاریابی و توزیع محصولاتی می شود که مردم می توانند برای یکدیگر بخرند.

با این حال، این مهم است که دقیقاً بدانیم این سنت قدیمی چگونه آغاز شد و چه چیزی را نشان می دهد. اگر شما نیز می خواهید بدانید که هدیه کریسمس از کجا آغاز شده و به چه علت مردم در این روز به یکدیگر هدیه می دهند، لطفا تا پایان این مطلب از وب سایت دیجی ویناتو با ما همراه باشید. فروشگاه اینترنتی دیجی ویناتو در زمینه عرضه رنگ ویترای، رنگ چوب و تینر فوری فعالیت می کند. شما عزیزان می توانید به راحتی تمام اقلام مورد نیاز خود را از طریق این وب سایت خریداری نمایید.

 تاریخچه هدیه کریسمس

هدایای کریسمس از کجا سرچشمه می گیرند؟

هدیه دادن در کریسمس یک سنت مسیحی است که به طور گسترده در سراسر جهان انجام می شود. با این حال، هدیه کریسمس چیزی نیست که منحصر به مسیحیت باشد، زیرا چندین دین دیگر نیز پایان سال را با رسم مشابهی مانند نوروز، جشن یهودیان، جشنواره نور هانوکا یا جشن هندو پانچا گاناپاتی به افتخار لرد گانشا، جشن می گیرند.

برای مسیحیان، هدایایی که در کریسمس داده می شود، نمادی از ادای احترامی است که سه مرد حکیم پس از تولد او در طول داستان تولد عیسی به نوزاد داده اند. عهد جدید کتاب مقدس سه پادشاه مقدس - ملکیور، کاسپار و بالتازار - را توصیف می کند که با پیروی از یک ستاره به محل تولد عیسی می روند و به محض ورود، هدایایی از طلا، کندر و مر را به او هدیه می دهند.

 با این حال، سنت هدیه دادن مدت ها قبل از تأسیس مسیحیت گسترش یافته است، که ریشه در جشنواره های رومیان باستان دارد - به ویژه جشنواره ساترنالیا، که در آن از فضل ارائه شده توسط خدای کشاورزی زحل تشکر می شود. این جشن ها از هفدهم تا بیست و سوم دسامبر و با قربانی و ضیافت عمومی و به دنبال آن هدایایی خصوصی، تداوم مهمانی ها و فضایی که در آن موقعیت های اجتماعی نادیده گرفته می شد، برگزار می گردید. در این جشن، بردگان برابر با اربابان خود به حساب می آمدند و همه افراد آزادی بیان داشتند.

تصویری از رومی ها که ساتورنالیا را جشن می گیرند که از نقاشی دیواری یافت شده است.

روز هدیه در روم باستان

روز رد و بدل شدن هدایا به نام سیگیلاریا معروف بود و در 19 دسامبر اتفاق می افتاد. از آنجایی که هدایای ارزشمند با روح فصل در تضاد بود، رومی ها اقلام ساده تری مانند شمع ها، مجسمه های فصلی و «هدایای خنده دار» را بین خود رد و بدل می کردند که برای سرگرم کردن یا ترساندن سایر مهمانان طراحی می شد.

آداب و رسوم حکم می کرد که هر چه هدیه ساده تر باشد، پیوند دوستی آن قوی تر است. برخی از رؤسا اغلب به مشتریان یا کارمندان خود انعام معروف به "سیگیلارسیوم" می دهند تا به آنها در خرید هدایای خود کمک کنند.

برخلاف بسیاری از فستیوال های مذهبی تر که در امپراتوری روم برگزار می شد، ساتورنالیا در پایان سال تقویمی به طور گسترده در سراسر سرزمین های رم جشن گرفته می شد. از آنجایی که به لطف فضای بی دغدغه، هدیه دادن سخاوتمندانه و سرگرمی های مجلل، جشنواره ای بسیار دوست داشتنی بود، مردم کمتر تمایلی به دست کشیدن از سنت های رایج آن داشتند.

هدیه کریسمس چی بخریم؟

هدیه کریسمس چی بخریم؟

وقتی هدیه ای دریافت می کنید که واقعا نمی خواهید چه می کنید؟ آیا اخم می کنید و ناراحتی خود را بروز می دهید یا تظاهر به خوشحالی می کنید؟ و آیا در خرید یک هدیه مناسب رازی وجود دارد؟ نمی توان انکار کرد که مادی گرایی به بخش بزرگی از کریسمس تبدیل شده است - و در حالی که بسیاری از مردم این جشنواره را با احساسات مثبتی مانند شادی، مهربانی و سخاوت مرتبط می دانند - آنها همچنین به طور فزاینده ای خرید هدایا را جزء جدایی ناپذیر "روح کریسمس" می دانند.

انتخاب هدیه مناسب کریسمس می تواند یک میدان مین باشد و حتی ممکن است برای برخی باعث دلهره و اضطراب شود.

نکاتی برای خرید هدیه روز کریسمس

در زیر نکاتی را برای شما بیان می کنیم که به شما در انتخاب بهترین هدیه کریسمس کمک می کند:

نوع هدیه

دو استراتژی برای یافتن هدیه مناسب کریسمس وجود دارد. اولین مورد این است که "گیرنده محور" باشید. گیرنده محور بودن به این معنی است که شما سعی می کنید هدیه ای بدهید که منعکس کننده ویژگی ها یا علایق شخص دریافت کننده هدیه باشد. دوم این است که "بخشنده محور" باشید. یعنی این که شما در دادن هدیه کریسمس به چیزی تمرکز می کنید که نشان دهنده شخصیت شما باشد یا چیزی را درباره شما به عنوان یک فرد فاش کند. اما کدام گزینه بهتر است؟

در یک سری از مطالعات، محققان دریافتند که اکثر مردم فکر می کنند هدایای گیرنده محور ترجیح داده می شود. اما افرادی که واقعاً در این مطالعات شرکت کردند، هنگام دریافت یک هدیه با محوریت بخشنده، صمیمیت بیشتری را گزارش کردند. به نظر می رسد دادن هدایایی که منعکس کننده شخصیت یا علایق شما هستند، به جای تلاش برای اثبات میزان شناخت شما از طریق خرید چیزی که فکر می کنید او دوست دارد، ارزش بیشتری دارد. در واقع، به نظر می رسد هدایایی که نمادی از اهداکننده هستند، به ویژه هدایایی که فداکاری واقعی را از نظر زمان و تلاش نشان می دهند، بسیار مورد قدردانی قرار می گیرند.

مشکل هدایای گیرنده محور این است که در بسیاری از مواقع ما دوبار حدس می زنیم که یک گیرنده چه چیزی را دوست دارد. یک استراتژی ساده تر این است که به صراحت بپرسید طرف مقابل چه چیزی را دوست دارد. تحقیقات نشان می دهد، در حالی که هدیه دهندگان تصور می کنند مردم هدایای درخواستی و غیر درخواستی را به طور مساوی دوست دارند، گیرندگان هدیه در واقع ترجیح آشکاری برای هدایایی که مستقیماً درخواست کرده اند، نشان می دهند.

 دادن پول به عنوان هدیه کریسمس

دادن پول به عنوان هدیه کریسمس

برخی از افراد دوست دارند با دادن پول به مردم ریسک نپسندیدن هدیه را کاهش دهند. جالب است بدانید که ارزش گرفتن پول به عنوان هدیه کریسمس، دقیقا برابر با هدیه غیر درخواستی است. اما دادن پول به عنوان هدیه کریسمس لزوما ایده خوبی نیست. گرفتن پول به جای هدیه کریسمس چیزی است که اصلا رایج نیست. زیرا ممکن است علاوه بر اینکه صمیمیت را انتقال ندهد، بلکه در عوض پیام نامناسبی در مورد وضعیت نابرابر هدیه دهنده و هدیه گیرنده باشد.

هدایای کریسمس گران قیمت

یک سری از مطالعات نشان داده است که مردم بر این باورند که هدایای گران قیمت بیشتر از هدایای ارزان قیمت قدردانی می شود. در حالی که در واقع گیرندگان هدیه هیچ ارتباطی بین قیمت یک هدیه در احساس آن ها گزارش نکردند. به عبارت دیگر، این فکر هدیه دادن - یا زمان و کارهایی که برای آماده کردن آن هدیه انجام شده است، مهم است.

هدایای گران قیمت تضمینی برای خوشحال کردن کسی نیست. 

چگونه به هدیه ای که دوست نداریم، واکنش نشان دهیم؟

یک نکته مهم برای اطمینان از اینکه به آنچه می خواهید برسید، این است که فقط یک چیز بخواهید. وقتی لیستی از چیزهایی را که دوست داریم به کسی ارائه می کنیم، هدیه دهنده در این باور غلط قرار می گیرد که ما به همان اندازه از چیزی که در لیست نیست خوشحال خواهیم شد. اما اگر فقط یک چیز را بخواهیم، به احتمال زیاد فرد هدیه دهنده متوجه می شود که ما آن یک چیز را می خواهیم.

نحوه واکنش ما به هدایای بد می تواند بسیار متفاوت باشد، حتی در بین جنسیت ها. در یک مطالعه، از زنان و مردان متاهل خواسته شد که از میان طیف وسیعی از گزینه ها، که قبلاً به ترتیب مطلوبیت رتبه‌بندی کرده بودند، هدیه ای برای شریک زندگی خود انتخاب کنند. نیمی از شرکت کنندگان به چیزی که بیشتر می خواستند و نیمی دیگر به چیزی که کمتر می خواستند، رسیدند.

وقتی مردان به آنچه می خواستند نمی رسیدند، سازگاری کمتری با شریک زندگی خود احساس می کردند و فکر می کردند که آینده مشترکشان زیاد طول نخواهد کشید. اما زنانی که به چیزی که می خواستند نرسیدند، فکر می کردند که روابطشان بسیار طولانی تر از کسانی که یک هدیه خوب دریافت کرده بودند، دوام خواهد آورد.

 ما فراتر از عشق مادی هستیم.

اگر بهترین هدیه کریسمس را دریافت نکرده اید، یکی از راه های خنثی کردن این وضعیت، گفتن «متشکرم» است. یک محقق متوجه شد که طیف وسیعی از نشانه ها نشان می دهد که یک هدیه قدردانی نمی شود، از اخم ها و لبخندهای دروغین گرفته تا هدیه ای که به‌طور مرموزی برای همیشه ناپدید می شود. اما نگفتن «متشکرم» تنها شاخصی بود که شرکت کنندگان گفتند به طور قابل اعتمادی نشان می داد که این حادثه چقدر برای آینده رابطه مضر خواهد بود.

برای هدیه کریسمس چقدر پول خرج کنیم؟

 دلایل خوبی وجود دارد که چرا هدیه دادن به بخش مهمی از فصل تعطیلات تبدیل شده است. کریسمس از نظر فرهنگی به عنوان زمان بخشیدن و خرج کردن بیشتر درآمد خود برای دیگران تلقی می شود که با سطوح شادی بیشتری نسبت به خرج کردن پول برای خود همراه است.

در واقع، یک مطالعه نشان داد که شرکت‌کنندگانی که به‌طور تصادفی برای خرج کردن پول برای دیگران تعیین شده بودند، احساس شادی بیشتری نسبت به افرادی داشتند که برای خودشان پول خرج می کردند.

همه چیز فقط هدیه نیست

هدیه دادن به تنهایی لزوما کریسمس شادتری را ایجاد نمی کند. زمانی که کریسمس بر روی سنت ها و آیین های خانوادگی یا مذهبی متمرکز بود، مردم شادی بیشتری داشتند. در سوی مقابل، وقتی کریسمس بر خرج کردن پول و دریافت هدایا متمرکز شد، بیشتر مردم رفاه حال کمتری احساس می کنند.

بنابراین، در حالی که اکنون ممکن است هدیه دادن بخشی جدایی ناپذیر از آنچه بسیاری از مردم آن را "روح کریسمس" می دانند، باشد، با این حال جنبه های مادی کریسمس نیز ممکن است شادی سال نو را تضعیف کند. تمرکز بر جنبه های اجتماعی کریسمس مانند سنت های فردی خانواده، نوع دوستی، مهربانی و روابط با دیگران، ممکن است سبب شود که کریسمس شادتری داشته باشید.

ایده هایی برای هدیه کریسمس

همان گونه که در بالا به طور فصل توضیح دادیم، بیشترین رضایت از هدیه کریسمس زمانی به دست می آید که خود شما آن را با عشق برای فرزندان خود یا افرادی که دوست دارید، آماده کنید. از جمله بهترین هدیه کریسمس می توان به کار های هنری از جمله ویترای یا همان نقاشی روی شیشه اشاره کرد. ما در زیر طرح هایی برای نقاشی روی شیشه آورده ایم شما می توانید با خرید رنگ ویترای در رنگ بندی های مختلف از جمله زرد، قرمز، آبی، سبز، فیروزه ای، قهوه ای و ...این طرح ها رو روی شیشه نقاشی کرده و به عنوان هدیه کریسمس به عزیزان خود هدیه دهید.

کادو کریسمس

بهترین کادو برای کریسمس

طرح ویترای برای هدیه کریسمس

کادو ویترای برای کریسمس

کادو برای کریسمس

هدیه دست ساز کریسمس

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
×

چطور میتونم کمکت کنم؟