آموزش ویترای برای ظروف هفت سین

آموزش ویترای برای ظروف هفت سین

آموزش ویترای برای ظروف هفت سین

یکی از روش هایی که امروزه می تواند سفره هفت سین شما را زیبا کرده و به آن تنوع و تازگی ببخشد تزیین سفره هفت سین است که روش های مختلفی برای اینکار وجود دارد ولی آنچه امروزی تر و زیبا تر است تزیین ظروف هفت سین با ویترای می باشد. ما در این مقاله از سایت دیجی ویناتو سعی بر آن داریم تا شما را با روش تزیین ظروف هفت سین به سبک ویترای آشنا نموده و اطلاعات مفیدی برایتان ارائه دهیم پس لطفا تا پایان این مقاله همراهمان باشید.
1401/10/26
0 نظر

همان طور که می دانید یکی از کارهایی که از قدیم تا به امروز در عید باستانی نوروز بین ایرانیان متداول و مرسوم است تهیه سفره هفت سین می باشد. ولی مهم ترین دغدغه در تهیه سفره هفت سین معمولا ایجاد تنوع  در تزیین سفره می باشد که این تنوع ایجاد شده می تواند سفره هفت سین زیبای شما را هر سال متفاوت تر و زیباتر از سال قبل نماید.

حال شما ممکن است بسیاری از روش های تزیین سفره و ظروف سفره هفت سین را امتحان کرده و از این روش های تکراری  خسته شده باشید و به دنبال روشی متفاوت تر و زیباتر برای آراستن سفره تان باشید تا بتوانید ضمن امتحان کردن روشی خاص، از دیدن سفره تان لذت برده و دیگران را نیز از دیدن آن انگشت به دهان نمایید.

یکی از روش هایی که امروزه می تواند سفره هفت سین شما را زیبا کرده و به آن تنوع و تازگی ببخشد تزیین سفره هفت سین است که روش های مختلفی برای اینکار وجود دارد ولی آنچه امروزی تر و زیبا تر است ساخت ظروف هفت سین با ویترای می باشد. ما در این مقاله از سایت دیجی ویناتو سعی بر آن داریم تا شما را با روش تزیین ظروف هفت سین به سبک ویترای آشنا نموده و اطلاعات مفیدی برایتان ارائه دهیم پس لطفا تا پایان این مقاله همراهمان باشید.

 

ویترای یا نقاشی روی شیشه چیست؟

ویترای نام رنگی است که در نقاشی و طراحی روی ظروف شیشه ای و بطری ها مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل نام این هنر یعنی نقاشی روی شیشه تحت عنوان ویترای نام گذاری شده است. این هنر از هنر های بسیار قدیمی در اروپا بوده و نخستین نمونه های کشف شده از این هنر در جنوب ایتالیا می باشد.

طوری که قرن هاست این هنر  در بین ملل مختلف رواج داشته است و نمونه ای بسیار متعدد و گوناگونی از این هنر را می توان در موزه های مختلف جهان یافت. از مهم ترین دوران اجرای این هنر در ایران مربوط می شود به دوران حکومت زند طوری که نقاشی پشت شیشه در این دوران به شهر های جنوبی ایران رسید.

آموزش ویترای برای ظروف هفت سین

هفت سینی که در این سفره قرار داده می شود هر کدام نمادی دارد که مردم شروع فصل جدید را بر پایه این نماد ها جشن می گیرند. قرار دادن سبزه، سکه، سمنو، سیر ، سماق، سرکه و... درون ظروف کوچک و ساده شاید به تنهایی جلوه زیبایی به سفره هفت سین تان ندهد. ولی از طرف دیگر استفاده از ظروف شیک و گران قیمت باعث افزایش هزینه هایتان می شود. از این رو آموزش ویترای برای ظروف هفت سین می تواند یک راهکار بسیار عالی برایتان باشد.

برای این کار شما می توانید از ظروف شیشه ای ساده ای که حتما در تمام منازل ایرانی ها موجود است، استفاده کنید و با مطالعه مقاله آموزش ویترای برای ظروف هفت سین، آن ها را به ظروف هفت سین شیک و زیبا تبدیل نمایید. حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه می توان از ظروف شیشه ای ساده و ارزان که گاها در گوشه کنار خانه هایمان بلا استفاده افتاده است و بی شک در دست و بال تان از این ظروف کم نیست، ظروفی زیبا با طرح و نقشه منحصر به فرد ایجاد کرد؟

پاسخ به این سوال بسیار ساده است برای ساخت ظروف هفت سین با ویترای باید آموزش ببینید. در صورتیکه می خواهید این کار را به صورت بی نقص و حرفه ای انجام دهید پیشنهاد می کنیم DVD آموزش ویترای و پتینه را از سایت دیجی ویناتو خریداری نمایید. 

هفت سین با ویترای

هدف ما از آموزش ویترای برای ظروف هفت سین این می باشد که شما را با هنر ویترای آشنا کنیم تا شما بنوانید با استفاده از این هنر، تزیین ظروف هفت سین به سبک ویترای را به راحتی انجام دهید. شما می توانید با مطالعه این مطلب از سایت دیجی ویناتو و با استفاده از رنگ های متنوع ویترای و سایر وسایل مورد نیاز، این هنر زیبا و جدید را روی ظروف شیشه ای مانند انواع کاسه، لیوان و.... که سطح صاف دارند پیاده نمایید.

انتخاب طرح مناسب بستگی به خلاقیت شما در این زمینه دارد مثلا برای هفت سین طرح هایی مثل شکوفه های بهاری و یا نوشتن عبارات مختلف در قالب طرح های زیبا با استفاده از این رنگ ها می تواند بسیار لذت بخش بوده و سبب شود ظروف هفت سین ویترای شما جلوه خاص و بی نظیری داشته باشند.

آموزش ساخت ظروف هفت سین با ویترای

آشنايي با رنگ های ویترای

قبل از اینکه به آموزش مرحله به مرحله ساخت ظروف هفت سین با ویترای بپردازیم بهتر است به ویژگی های رنگ های ویترای در این قسمت اشاره کنیم تا شما بتوانید قبل شروع کار، رنگ های مخصوص نقاشی روی شیشه را بهتر بشناسید. از مهم ترین ویژگی های رنگ های ویترای شفاف و درخشان بودن، مقاوم در برابر نور و شستشوی با آب، قابلیت ترکیب شدن با هم می باشد.

این رنگ ها می توانند بر پایه آب یا تینر باشند، که بسته به این خصوصیت نحوه خشک شدن آنان با هم فرق می کند.  واینکه رنگ های بر پایه تینر مناسب برای شستشوی با آب هستند یعنی با شستشو کمرنگ نمی شوند. باید توجه شود که رنگ های ویترایی با کیفیت محسوب می شوند که مقاومت خوبی در برابر تغییرات دما داشته باشند، از غلظت کافی برخوردار بوده و حباب نداشته باشند.

محصولاتی که ممکن است به آن ها نیاز داشته باشید: خرید تینر فوری 10000یک کوارت، خرید تینر فوری12000یک کوارت، خرید تینر فوری 15000 بیست کوارت.

مواد اولیه برای نقاشی روی شیشه

به منظور ساخت ظروف هفت سین با ویترای در ابتدای کار به یکسری مواد و وسایل به شرح زیر نیاز داریم:

·       ظرف شیشه ای

·       رنگ ویترای در رنگ های مختلف به همراه تینر

·       دورگیر مخصوص شیشه

·       قلم موی سرگرد

·       طرح مورد نظر

·       چسب کاغذی

·       اکلیل درشت با رنگ دلخواه

مراحل آموزش ویترای ویژه ظروف هفت سین

مراحل آموزش ویترای ویژه ظروف هفت سین به شرح زیر می باشد:

1-در ابتدا ظرف مورد نظرتان را با مواد شوینده تمیز کرده تا عاری از هر گونه آلودگی و گرد و غبار گردد.

2-طرح مورد نظرتان را در قالب الگو به وسیله چسب کاغذی در داخل ظرف بچسبانید

3-با استفاده از دور گیر مخصوص شیشه طرح را روی شیشه انتقال دهید.

4-در آخر با استفاده از قلم موی سرگرد و رنگ ویترای رنگ آمیزی را انجام دهید. در این قسمت می توانید از تینر برای رقیق کردن یا کم رنگ کردن رنگ ها و حتی برای پاک نمودن در مواقعی که اشتباهی رخ داده شده، استفاده کنیم.

 

شاید مطالعه این محصولات برایتان مفید باشد: خرید رنگ چوب، خرید رنگ چوب فندقی، خرید رنگ چوب قهوه ای روشن، خرید رنگ چوب گردویی تیره .

جمع بندی

ما در این مقاله سعی بر آن داشتیم تا شما را با  هنری جدید و متفاوت آشنا نماییم. همان طوری که دانستید، هنر ویترای یا نقاشی روی شیشه از جمله هنر هایی می باشد که به امکانات و ابزار خیلی گران نیاز ندارد. به طوری که شما می توانید با ظروف شیشه ای، بطری های ساده و حتی آینه ها این هنر تزیینی را انجام دهید. وب سایت دیجی ویناتو با ارائه بهترین، متنوع ترین و با کیفیت ترین رنگ های ویترای قصد دارد تا شما را در ساخت ظروف هفت سین با ویترای یاری رساند.  علاوه بر ساخت ظروف سفره هفت سین با ویترای شما می توانید از رنگ های ویترای ویناتو برای ساخت هدایای خاص در مناسبت های مختلف از جمله روز مادر، روز زن و روز ولنتاین استفاده کنید. هم اکنون شما می توانید با مراجعه به وب سایت دیجی ویناتو نسبت به تهیه رنگ های ویترای در رنگ بندی های مختلف، خرید مدیوم روشن کننده ویترای و حلال رنگ ویترای اقدام نمایید.

 

 

.

 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
×

چطور میتونم کمکت کنم؟