ایده های جذاب برای تزیین ظروف هفت سین با ویترای

ایده های جذاب برای تزیین ظروف هفت سین با ویترای

ایده های جذاب برای تزیین ظروف هفت سین با ویترای

ما می خواهیم در این مطلب از سایت دیجی ویناتو شما را با یکی از جدیدترین روش های تزیین ظروف هفت سین آشنا نماییم. یکی از این روش ها که شما در سایت دیجی ویناتو با آن آشنا خواهید شد، تزیین ظروف هفت سین با ویترای می باشد. پس لطفا تا پایان این مقاله با ما باشید.
1401/11/4
0 نظر

حتما همه شما می دانید که نوروز جشنی باستانی است که ایرانیان از قدیم الایام آن را بزرگ داشته و پایان سال و شروع سال جدید و فصل جدید را با عنوان عید نوروز جشن می گیرند. مردم در این روز که مخصوص اولین روز فصل بهار می باشد، کارهای زیادی که از قدیم مرسوم است را انجام می دهند. از جمله مرسومات عید نوروز، دید و بازدید نوروزی می باشد که مردم در این روز به دیدن دوستان، فامیل و آشنایان خود رفته و عید را به هم تبریک می گویند.

 از جمله دیگر مرسومات این روز مهم چیدن سفره ی هفت سین است. ولی مهم ترین دغدغه خانم ها که با نزدیک شدن به عید شروع می شود، تزیین سفره به همراه تزیین ظروف هفت سین است. تزیین سفره هفت سین موضوعی است که همه افراد دوست دارند در اجرای آن تنوع ایجاد کنند. مطمئنا همگی شما راه های مختلفی را هر سال برای تزیین سفره هفت سین امتحان کرده اید. و پیش خوذتان به این موضع فکر کرده باشید که ای کاش راهی تازه تر و روشی متنوع تر برای آراستن آن سفره وجود داشت.

ولی نگران نباشید ما می خواهیم در این مطلب از سایت دیجی ویناتو شما را با یکی از جدیدترین روش های تزیین ظروف هفت سین آشنا نماییم.  پس لطفا تا پایان این مقاله با ما باشید.

ویترای یا هنر زیبای نقاشی روی شیشه

به هنر نقاشی روی انواع ظروف شیشه ای، بطری ها و جام ها ویترای می گویند. علت نام گذاری این هنر تحت عنوان ویترای، به خاطر رنگی است که در آن استفاده می شود، این رنگ ویترای نام دارد. هنر زیبای ویترای از قدیم در کشورهای مختلف رواج داشته و در ایران نیز قدمت این هنر زیاد می باشد. شما می توانید با خرید رنگ ویترای و سایر ملزومات مورد استفاده در این زمینه از سایت دیجی ویناتو، زیباترین ظروف برای سفره هفت سین را آماده کرده و با خلق جدیدترین مدل های ظروف هفت سین ویترای سفره ای زیبا و متنوعی بیارایید.

ایده های جذاب برای تزیین ظروف هفت سین با ویترای

مطالعه این مقالات می تواند برایتان مفید باشد: رنگ مخصوص چوب چیست، انواع رنگ چوب

ایده های جالب برای تزیین ظروف هفت سین با ویترای

به منظور تزیین ظروف هفت سین با ویترای شما باید ظروف شیشه ای که قابلیت ایجاد طرح روی آن ها فراهم باشد را انتخاب نمایید. برای این کار بهتر است از ظروف شیشه ای ساده مانند کاسه، پیاله و جام های زیبا که در اندازه های مختلف موجود هستند، استفاده نمایید.

ایده هایی که برای این منظور بهتر است استفاده شود استفاده از طرح هایی است که به هفت سین مربوط می باشد. مثلا طرح ماهی قرمز، حاجی فیروز و طرح سبزه و گل می توانند طرح های زیبا و جالبی برای ظروف هفت سین باشند. سعی کنید در این رابطه از رنگ های خنثی استفاده نکنید تا طرح شما بیشتر به چشم بیاید. استفاده از رنگ های گرم و شاد، کار شما را منحصر به فرد خواهد کرد.

طرح های سنتی و اصیل ایرانی نیز ایده خوبی برای تزیین ظروف هفت سین با ویترای می باشد. از جمله این طرح ها می توان به طرح های اسلیمی اشاره کرد.

همچنین مطالعه کنید: حلال رنگ ویترای

 تزیین ظروف هفت سین با ویترای

طرح ویترای روی جام

از جمله جدیدترین مدل های ظروف هفت سین ویترای، طرح ویترای روی جام می باشد. جام ها ظروف شیشه ای ساده ای هستند که در اندازه های مختلف در دست و بال اکثر بانوان هستند. این ظروف پایه دار از نظر ظاهری برای قرار گرفتن در سفره هفت سین بسیار مورد توجه بانوان می باشند. پس چه بهتر با اجرای هنر زیبای ویترای روی آن ها زیباترین ظروف برای سفره هفت سین را داشته باشید.

از جمله نمونه های زیبای تزیین جام هفت سین را می توانید در این قسمت مشاهده نمایید.

طرح های ویترای هفت سین

تزیین هفت سین با ویترای

برای مطالعه بیشتر : آموزش ویترای برای ظروف هفت سین

نمونه های زیبای تزیین جام هفت سین

شما به منظور تزیین جام یا هر ظرف شیشه ای برای سفره هفت سین، نیازمند رنگ های ویترای هستید. رنگ های ویترای رنگ هایی شفاف و درخشان اند که مقاومت بسیار خوبی در برابر شستشوی با آب و نور خورشید دارند. این رنگ ها بسته به این که بر پایه آب یا تینر باشند، نحوه خشک شدنشان فرق می کند. با این حال بهتر است بدانید که رنگ های ویترای بر پایه تینر در اثر شستشوی مداوم کم رنگ نمی شوند و می توان به جرات گفت از این نظر عمر بالاتری دارند.

مقاومت بالای این رنگ ها در برابر تغییرات دمایی، عدم داشتن حباب و داشتن غلظت کافی، آن ها را به رنگ هایی با ویژگی های خاص تبدیل کرده است.

شما می توانید با تهیه رنگ های ویترای و ایجاد طرح های خاص روی انواع جام و شیشه و .... خالق زیباترین ظروف برای سفره هفت سین تان باشید. تزیین ظروف هفت سین با ویترای از یک طرف سفره هفت سین شما را خاص و بی بدیل می نماید و از طرف دیگر شما می توانید با هزینه کم و ابزار آلات ساده و شیشه ای ایده های جالب برای تزیین ظروف هفت سین با ویترای را پیاده نمایید.

با این کار شما خلاقیت خودتان را در تزیین ظروف هفت سین با ویترای نشان داده اید.

شاید بپسندید: نقاشی روی شیشه چیست

نمونه های تزیین جام با ویترای برای سفره هفت سین در زیر قابل مشاهده می باشد:

رنگ آمیزی تخم مرغ هفت سین با ویترای

طرح تزیین جام با ویترای

طرح های تزیین هفت سین با ویترای

جمع بندی

ما در این مقاله سعی بر آن داشتیم تا شما عزیزان را با هنر جدید و زیبای ویترای برای تزیین ظروف سفره هفت سین آشنا نماییم. اما نکته ای که در اینجا مطرح است این است که شما با استفاده از هنر ویترای علاوه بر تزیین ظروف هفت سین می توانید طرح ها و نقاشی های زیبایی را روی بطری ها، بشقاب و سایر ظروف شیشه ای اجرا نمایید و بدین ترتیب بهترین هدایا را در قالب بهترین هدیه روز مادر، بهترین هدیه روز زن و بهترین هدیه ولنتاین به عزیزان تان تقدیم نمایید. از این رو پیشنهاد می کنیم همین لحظه با مراجعه به سایت دیجی ویناتو و سفارش رنگ ویترای مورد نظر خود، بهترین و با کیفیت ترین رنگ ویترای را از دیجی ویناتو خریداری کنید تا بنوانید این گونه هنر دستان خود را به دیگران نشان دهید.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
×

چطور میتونم کمکت کنم؟