انتخاب رنگ ویترای

انتخاب رنگ ویترای

برای اجرای هنر ویترای در مرحله اول باید رنگ مناسب این کار را پیدا کنید. رنگ ویترای نوعی رنگ مناسب برای نقاشی روی شیشه است. هدف سایت دیجی ویناتو از ارائه این مقاله این است که قبل از انتخاب رنگ ویترای مناسب، شما را ابتدا با خصوصیات رنگ ویترای و نحوه انتخاب رنگ ویترای آشنا کرده و در نهایت مهمترین مارک های ویترای را به شما معرفی نماید، پس با ما همراه باشید.
1401/12/27
0 نظر

همانطورکه می دانید هنر نقاشی از جمله هنرهایی است که از قدیم مورد توجه افراد بسیاری است و به عبارتی طرفداران زیادی دارد. این هنر از جمله هنرهایی است که شاخه های مختلفی دارد و برای اجرای آن نیازمند انواع ابزار و وسایل متنوع می باشیم. از جمله این وسایل میتوان به انواع رنگهای روغنی، رنگ های گواش، سیاه قلم، آبرنگ های مخصوص و صفحاتی که نقاشی روی آنها رسم می شود مانند کاغذ، پارچه، صفحات فلزی و سفالی و حتی صفحات شیشه ای و.... اشاره کرد.

اکثر ظروف شیشه ای (که در هر خانه ای پیدا می شود) معمولا حالت ساده و بدون طرح دارند. از این رو ممکن است گاهی اوقات شما به این فکر کنید که با ایجاد طرح روی این ظروف آنها را از حالت سادگی و یکنواختی درآورید و به ظروف طرحدار زیبا و یکدست تبدیل کنید. این کار همان نقاشی روی شیشه است که ویترای نام دارد.

هنر ویترای از جمله شاخه های هنر نقاشی می باشد که از قدیم الایام در کشورهای مختلف و حتی ایران مورد توجه بوده است. امروزه نیز این هنر گستردگی زیادی پیدا کرده است، طوریکه علاقمندان به این هنر را به سمت نقاشی روی صفحات شیشه ای مختلف سوق داده است و حتی این هنر زمینه ای برای کسب و کار نیز فراهم نموده است. علاقمندان به این هنر گاهی این هنر زیبا را روی ظروف شیشه ای منزل مانند لیوان و کاسه و گاهی حتی آن را روی آینه اجرا می­نمایند تا ضمن ایجاد تنوع و زیباتر کردن ظروفشان در صورت لزوم درآمدی نیز بدست بیاورند.

برای اجرای هنر ویترای در مرحله اول باید رنگ مناسب این کار را پیدا کنید. رنگ ویترای نوعی رنگ مناسب برای نقاشی روی شیشه است. هدف سایت دیجی ویناتو از ارائه این مقاله این است که قبل از انتخاب رنگ ویترای مناسب، شما را ابتدا با خصوصیات رنگ ویترای و نحوه انتخاب رنگ ویترای آشنا کرده و در نهایت مهمترین مارک های ویترای را به شما معرفی نماید، پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: خرید رنگ چوب

رنگ ویترای

همانطورکه در بالا اشاره شد، رنگ مناسب برای نقاشی روی شیشه، رنگ ویترای نام دارد. به طور خلاصه میتوان گفت این رنگها نیز همانند بسیاری از رنگهای دیگر که امروزه در صنایع مختلف استفاده میشوند بر دو نوع می باشد: رنگهای بر پایه آب و رنگهای بر پایه حلال. از مهمترین ویژگی رنگهای بر پایه آب سرعت خشک شدن آن است، ولی این رنگ ها به منظور خشک شدن نیازمند کوره می باشد. با این حال رنگهای بر پایه حلال برای خشک شدن کامل به 24 ساعت زمان نیاز دارند. همچنین لازم به ذکر است که مقاومت رنگهای بر پایه حلال بالاتر است و این نوع رنگها به کوره نیاز ندارند. منظور از مقاومت رنگ های ویترای، مقاومت آنها در برابر نور و شستشو می باشد.

همچنین بخوانید: انواع رنگ چوب

خصوصیات رنگ ویترای

علاوه بر مقاومت بالای رنگ های ویترای در برابر تغییرات دمایی، نور و شستشو، یکی دیگر از مهم ترین خصوصیات رنگ ویترای، شفاف بودن آن و قابلیت عبور دادن نور است. در حالت کلی در انتخاب رنگ ویترای به این نکته توجه داشته باشید که رنگهایی مناسب هستند که علاوه بر مقاومت بالا از غلظت کافی نیز برخوردار بوده و بدون حباب باشند. در این قسمت ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چرا میگوییم رنگ ویترای باید از مقاومت بالا و غلظت کافی برخوردار باشد؟ در پاسخ باید بگوییم که از آنجایی که این رنگها بیشتر برای نقاشی روی ظروف شیشه ای استفاده میشوند و این ظروف در منزل مورد استفاده قرار میگیرد، پس داشتن مقاومت بالا در برابر شستشو شرط مهمی می باشد. غلظت کافی داشتن نیز به این منظور است که اگر رنگ شما بیش از حد غلیظ یا رقیق باشد کار کردن با آن برایتان دشوار خواهد بود.

همچنین بخوانید: رنگ مخصوص چوب چیست؟

مهم ترین مارک های ویترای

از مهم ترین و با کیفیت ترین مارک های ویترای می توان به مارکهای پ ب او و ال بی اشاره کرد. با این حال مهم ترین معایب این برند ها، عدم دسترسی آسان و گران قیمت بودن آنها می باشد. پس اگر شما به تازگی در این حرفه فعالیت می کنید، بهتر است کارتان را با مارک های ایرانی شروع کنید. برند های ایرانی ویترای از جمله برند ویناتو ضمن داشتن کیفیت بالا، قیمت مناسب و دسترسی آسانی نیز دارند، پس گزینه بسیار مناسبی برای انتخاب رنگ ویترای می باشند. از مهم ترین مارکهای ایرانی می توان به ویناتو، ورسای، پرشین و وستا اشاره کرد.

مطالعه بیشتر: آموزش ویترای برای ظروف هفت سین

نحوه انتخاب رنگ ویترای

نحوه انتخاب رنگ ویترای بدین صورت است که شما علاوه بر در نظر داشتن کلیه مواردی که در بالا ذکر شد (از کیفیت و خصوصیات رنگ گرفته تا مارک آن)، بهتر است نوع رنگ را نیز مد نظر قرار بدهید. برای شروع کار لازم نیست که شما کلیه رنگهای موجود را خریداری نمایید، بلکه بهتر است فقط رنگهای اصلی را خریداری کرده و سایر رنگها را از ترکیب رنگ های اصلی بدست آورید. رنگ های اصلی ویترای شامل رنگ های قرمز، مشکی، سفید، آبی و زرد می باشد. شما می توانید با خرید رنگ های اصلی ویترای و ترکیب آنها با یکدیگر رنگ موردنظر خود را ایجاد نموده و بدین ترتیب به میزان زیادی در هزینه های خود صرفه جویی نمایید.

مطالعه این مقاله شاید برایتان مفید باشد: کسب درآمد از نقاشی ویترای

شرایط نگهداری رنگهای ویترای

به منظور افزایش ماندگاری رنگهای ویترای بهتر است برای هر بار استفاده، فقط مقدار مورد نیازتان را روی پالت ریخته و درب ظرف حاوی رنگ را محکم ببندید؛ این گونه از خشک شدن رنگ های ویترای جلوگیری می کنید. همچنین بهتر است برای رنگهای مختلف از قلم موهای جداگانه استفاده نمایید. مخلوط کردن رنگ های ویترای روی پالت نیز سبب می شود تا رنگها با هم قاطی نشوند.

شاید بپسندید: مراحل رنگ آمیزی چوب، رنگ کردن وسایل چوبی منزل

جمع بندی

نحوه انتخاب رنگ ویترای با در نظر گرفتن ویژگی ها، قیمت و دسترسی آن و نوع رنگ مورد نیاز صورت می گیرد. ما دراین مقاله تلاش کردیم تا ضمن ارائه توضیحاتی درباره خصوصیات رنگهای ویترای و مارکهای مختلف آن، به شما در انتخاب رنگ ویترای مورد نظرتان یاری رسانیم. شما  می توانید با خرید رنگ ویترای و خرید تینر فوری از سایت دیجی ویناتو خلاقیت و هنر خود را شکوفا کرده و در کنار آن کسب درامد کنید.

مطالعه کنید و بدانید: خرید رنگ گواش

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
×

چطور میتونم کمکت کنم؟