روش طراحی و ساخت تابلو ویترای چگونه است؟

روش طراحی و ساخت تابلو ویترای چگونه است؟

روش طراحی و ساخت تابلو ویترای چگونه است؟

تا کنون، طرح های فوق العاده ای از نقاشی روی شیشه ایجاد شده است همچنین این هنر در سبک های مختلفی وجود دارد. از جمله جدیدترین طرح و سبک های هنر ویترای می توان به تابلو ویترای اشاره کرد. در پاسخ به این سوال که تابلو ویترای چیست باید بگوییم که تابلوهای ویترای در واقع شیشه هایی هستند که از هنر ویترای در آن‌ها استفاده شده است.
1401/12/6
0 نظر

تا کنون، طرح های فوق العاده ای از نقاشی روی شیشه ایجاد شده است همچنین این هنر در سبک های مختلفی وجود دارد. از جمله جدیدترین طرح و سبک های هنر ویترای می توان به تابلو ویترای اشاره کرد. در پاسخ به این سوال که تابلو ویترای چیست باید بگوییم که تابلوهای ویترای در واقع شیشه هایی هستند که از هنر ویترای در آن‌ها استفاده شده است. 

بهتر است بدانید که برای ساخت و طراحی تابلوهای ویترای نیازی نیست که مهارت نقاشی و طراحی داشته باشید. طرح های خام بسیار متنوع و زیبا از این هنر در اینترنت موجود می باشد و شما می توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت طرح مورد نظر خود را بیابید. سپس تنها کاری که باید انجام دهید این است که این طرح را روی شیشه گذاشته و طرح مورد نظر خود را روی شیشه پیاده سازی کرده و تابلو ویترای بسیار زیبا و بی نظیری خلق کنید.

با این حال، باید در نظر داشته باشید که هنگام استفاده از شیشه برای ساخت تابلو ویترای، باید مراقب باشید زیرا ممکن است شیشه بشکند. برخی از شیشه ها از ورقه هایی ساخته می شوند که محکم هستند و در اثر ضربه به راحتی نمی شکنند. از این رو برای اینکه شیشه استفاده شده برای ساخت تابلو ویترای به راحتی نشکند و کار به راحتی انجام شود، باید به جنس شیشه توجه کرد.

از جمله فاکتورهای مهمی که برای طراحی و ساخت تابلو ویترای مورد نیاز است، می توان به دقت و تمرین زیاد و همچنین صبور بودن اشاره کرد. با این حال داشتن پیش زمینه ای درباره اینکه هنر ویترای چیست نیز خالی از لطف نیست. حتی اگر شما به دنبال کسب درآمد از هنر ویترای هستید، می توانید با آموزش نقاشی روی شیشه تابلو های ویترای بی نظیری خلق کرده و آن ها را به فروش برسانید.

برای خلق یک اثر هنری همیشه به ابزار و ملزومات این کار نیاز است، هنر ویترای نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای این کار بهتر است ابزار و ملزومات مورد نیاز برای طراحی تابلو به سبک ویترای را به صورت چک لیست نوشته و به همراه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش ویترای برای ظروف هفت سین

انتخاب شیشه برای ساخت تابلو به سبک ویترای

اولین وسیله مورد نیاز برای ساخت تابلو به سبک ویترای شیشه می باشد. همان گونه که مستحضر هستید شیشه ها اندازه های گوناگونی دارند حتی جنس شیشه های مختلف نیز با هم متفاوت است. با این حال اگر به دنبال شیشه مناسب برای ساخت تابلو ویترای هستید باید بدانید که برای این کار معمولا از شیشه های چهار گوش کشیده و بلند استفاده می شود. همچنین لازم به ذکر است که امروزه استفاده از شیشه های دایره ای شکل که از پهنا و گستردگی مناسبی برخوردار می باشند نیز طرفدارن زیادی به خود جلب کرده است.

 

انتخاب طرح مناسب برای ساخت تابلو به سبک ویترای

نکته دیگری که در مورد هنر ویترای باید در نظر گرفت این است که طرح انتخاب شده برای ساخت تابلو ویترای باید بسیار زیبا بوده و توجه مخاطب را به خود جلب کند. همان گونه که قبلا نیز اشاره کردیم، برای این منظور می توانید از طرح های موجود در اینترنت نیز استفاده کنید. کافی است که طرح مورد نظر خود را در گوگل پیدا کرده و آن را چاپ کنید. طرح های مورد نظر شما پس از چاپ روی شیشه قابل اجرا و استفاده می باشد.

انتخاب رنگ ویترای مناسب برای رنگ آمیزی تابلو ویترای

یکی دیگر از مواردی که برای ساخت تابلو ویترای باید در نظر گرفت، انتخاب رنگ ویترای مناسب است. رنگ ویترای یکی از مهمترین ابزار مورد استفاده در هنر ویترای می باشد و درصورتی که رنگ ها به درستی استفاده نشوند یا به درستی با هم ترکیب نشوند، تابلو نقاشی ویترای ظاهر خوبی نخواهد داشت. تابلو ویترای باید رنگ های زیبا و جذاب داشته باشند و همچنین باید سازگار باشند و برای ساخت شیشه های رنگی از مواد با کیفیت استفاده شود. تابلوهای ویترای باید از رنگ‌های زیبا و جذابی برخوردار باشند از این رو در زمان خرید رنگ های ویترای به این نکته توجه کنید که در ساخت رنگ های ویترای از مواد مرغوبی استفاده شده باشد.

 

بیشتر بخوانید: نقاشی روی شیشه چیست

مراحل اصلی ساخت تابلو ویترای

مرحله اول

همان گونه که اشاره شد، ساده ترین راه برای به دست آوردن الگوهای زیبا برای ساخت تابلو ویترای جستجوی آنها در اینترنت است و شما می توانید به راحتی یک طرح زیبا را انتخاب کرده و دانلود کنید. لازم به ذکر می باشد که نوع چاپ اهمیت چندانی ندارد و شما می توانید طرح را به صورت رنگی یا سیاه و سفید چاپ کنید. تنها چیزی که مهم است نوع طرح و نحوه استفاده از آن است.

نکته مهم دیگر درباره انتخاب طرح برای ساخت تابلو ویترای، اندازه طرح است. اگر شیشه ای که می خواهید با آن تابلو ویترای بسازید با طرح مورد نظرتان هم اندازه باشد، بسیار عالی است. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که در صورتی که اندازه طرح با اندازه شیشه متناسب نیست، ابتدا باید اندازه طرح را با شیشه مورد نظر هماهنگ کنید.

مرحله دوم

در هر صورت شما برای ساخت تابلو ویترای به یک میز کار نیاز دارید. پس در این مرحله قبل از شروع ساخت تابلو ویترای ابتدا شیشه را تمیز کرده و طرح مورد نظر خود را روی آن قرار دهید. برای ثابت نگه داشتن طرح چاپ شده روی شیشه می توانید از چسب استفاده کنید و با استفاده از آن طرح را به شیشه بچسبانید تا طرح مورد نظر حرکتی نداشته باشد و کار به خوبی انجام شود.

قبل از شروع کار ابتدا از ثابت بودن طرح خود اطمینان حاصل کنید زیرا چسب استفاده شده می تواند ثابت نباشد و حرکت کند، پس با اطمینان طرح خود را روی شیشه قرار دهید.

مرحله سوم

طرح انتخابی شما دارای دورگیری ‌های می‌باشد بنابراین در این مرحله می‌توانید دورگیر‌ی هایی را که در قسمت‌هایی از طرح وجود دارد را به راحتی رسم کنید. این کار را با دقت و حوصله زیاد انجام دهید زیرا عدم دقت در رسم دورگیری ها سبب نا منظم شدن کار می شود. از این رو در کشیدن خط‌هایی که برای دورگیری انجام می‌دهید باید دقت بسیار بالایی داشته باشید.

موارد ذکر شده مراحل اصلی طراحی و ساخت تابلو به سبک ویترای می باشد. شما نیز می توانید با توجه به مهارت و دقتی که دارید از طرح‌ها استفاده کرده و تابلوهای بی‌نظیری را ایجاد نمایید.

وب سایت اینترنتی دیجی ویناتو عرضه کننده رنگ ویترای، تینر فوری، رنگ چوب، روغن گیاهی چوب و رنگ گواش می باشد. شما همراهان عزیز می توانید با مراجعه به فروشگاه نسبت به خرید رنگ ویترای و یا سایر محصولات مورد نیاز خود اقدام نمایید. از این که تا پایان این مطلب از سایت دیجی ویناتو با ما همراه بودید بی نهایت سپاس گزاریم.

 

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
×

چطور میتونم کمکت کنم؟